Medisch Centrum Magnolia is geopend op:
maandag t/m vrijdag van 08:00u - 17:00u
Telefoonnummer:
0765149327
Telefoonnummer: 0765149327
Geopend op: maandag t/m vrijdag van 08:00u - 17:00u

Afspraak maken

Spreekuur op afspraak

keurmerk_st_npa_nhgpa_rgb



Ons spreekuur is op afspraak. U kunt 's ochtends tussen 08:00 en 12:00 uur bellen voor een afspraak. Als u een urgente klacht heeft of graag dezelfde dag nog een afspraak wilt hebben, probeer dan tussen 08:00 en 10:00 uur te bellen zodat de assistente nog plek heeft om u dezelfde dag in te plannen. Bij later bellen zal dat waarschijnlijk niet meer lukken en zou het kunnen zijn dat u wat langer moet wachten.

Voor een afspraak wordt 10 minuten gereserveerd. De assistente zal vragen naar de reden van uw afspraak, zodat zij de benodigde tijd en urgentie kan beoordelen. Indien u met meerdere personen wilt komen, of meerdere problemen wilt bespreken, meldt u dat aan de assistente. Zij houdt daar bij het inplannen rekening mee.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. 

 

Meer tijd
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd wordt. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

 

Triage in de huisartsenpraktijk

Wanneer u de huisarts belt krijgt u de assistente aan de telefoon. Zij vraagt u naar de reden waar u voor belt  en stelt een aantal vragen om uw hulpvraag duidelijk te krijgen. Dat heet triage.

Het is niet de bedoeling dat de assistente de diagnose gaat stellen. Het gaat er om dat u als patiënt de juiste zorg krijgt, op het juiste moment (bv. bij spoed snel een plekje of spoedvisite) en bij de juiste hulpverlener. Triage zorgt er voor dat ondanks de toenemende drukte, de wachttijden zo kort mogelijk blijven.

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen zal de assistente u een aantal vragen stellen en kan zij u een voorstel doen.

Er zijn verschillende mogelijkheden: 

  • De assistente geeft u een advies, dit advies wordt altijd nabesproken met de huisarts.
  • Zij vraagt de huisarts u terug te bellen.
  • Zij maakt een afspraak voor een consult bij de huisarts of praktijkondersteuner
  • Zij maakt een afspraak voor een visite

 Als de afspraak geen haast heeft, zal de assistente u soms het voorstel doen later in de week te komen. Als u meerdere dingen wilt bespreken zal de assistente een dubbele afspraak voor u maken.Triage gebeurt op basis van zorgvuldig opgestelde protocollen. Onze assistenten hebben hiervoor de noodzakelijk aanvullende cursussen gevolgd. Uiteraard doet de doktersassistente alles in samenspraak en overleg met uw eigen huisarts.

Inlogbutton MGN

 

 

 

 

Spoedgevallen

Bij levensbedreigende situaties 112 bellen!

Voor overige spoedgevallen

belt u, 076 5149327 Optie 1

Praktijkinformatie

Medisch Centrum Magnolia Huisartsenpraktijk Baban

Magnoliastraat 75

4814 CN Breda

Telefoon: 076 514 93 27

Fax: 076 5145505

Spoedlijn: 076 514 93 27 Optie 1

info@mcmagnolia.nl

www.mcmagnolia.nl